مطالب بروز
قوطی کنسرو تشخیص دهنده فساد غذا

با قوطی کنسورهای جدید می توان فساد غذای داخل آنها را تشخیص داد. به گزارش نیوساینتیست ،محققان دیسک یا صفحه پلاستیکی ساده ای طراحی کرده اند که در داخل قوطی کنسرو قرار می گیرد و اگر بخار مواد غذایی سمی به آن برسد ، تغییر رنگ می دهد این دیسک پولیمری است و سازنده آن امیدوار است مصرف کنندگان را در تشخیص فساد غذا کمک دهد همچنین این دیسک از رنگهای پیچیده آلی تشکیل شده که بسته به نوع غذا ، در وقت مسموم بودن غذا ، از رنگی به رنگ دیگر تغییر می یابد که البته توضیحات تغییر رنگ ، برای بسته بندی مواد غذایی ذکر شده است. سازنده این دیسک انوع اولیه آن را برای ماهیها و میگوهای منجمد تهیه کرده است انوع بعدی این دیسکها ، قرار است برای سبزیهای منجمد تهیه شود . شایان ذکر است به گفته سازنده این دیسک ، این دستگاه با وجود اینکه در بهداشت عمومی بسیار موثر است ، شاید مورد توجه دارندگان سوپرمارکتها قرار نگیرد زیرا احتمال می رود سبب وارد آمدن ضرر به آنها شود .چون مجبورند بعضی مواد غذایی خود را به دور بریزند!

آیا می دانید ...؟

- مهمترین علامت سینوزیت حاد در افراد بزرگسال , درد سینوس است که بر حسب محل سینوس مبتلا درد ممکن است در گونه , پیشانی یا اطراف و عمق چشم حس شود. به طور معمول این درد با احساس سنگینی و فشار همراه است و بیشتر در ساعات بیداری ایجاد می شود.

- زردی نوزادان گاه ممکن است ناشی از بیماری های شدید باشد و باعث بروز آسیب های دایمی در مغز نوزاد شود ، از این رو به محض مشاهده زردی در نوزاد خود به پزشک مراجعه کنید.

- تخلیه منظم و کامل سینه ها با شیردهی مکرر شیرخوار و همچنین استراحت و خواب کافی، مهمترین عوامل افزایش میزان شیر مادر هستند.

 


چهارشنبه بیست و هفتم 5 1395
(0) نظر
برچسب ها :
X